Update about ditjes & datjes - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Paulien Rutten - WaarBenJij.nu Update about ditjes & datjes - Reisverslag uit Wolverhampton, Verenigd Koninkrijk van Paulien Rutten - WaarBenJij.nu

Update about ditjes & datjes

Door: Paulien Rutten

Blijf op de hoogte en volg Paulien

04 Oktober 2008 | Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

In onze keuken heb je heel mooi uitzicht over de straat, het is echt perfect om mensen te bekijken, dus dat doen we graag als we in de keuken zitten te lunchen, avond te eten en te ontbijten. Het enigste nadeel is dat ze ons soms ook zien, met onze ochtendgezichten en onze wilde ochtend kapsels. Maar dat nadeel nemen we voor lief, want het is veel te leuk!! Vooral als het brandalarm afgaat bij het gebouw aan de overkant, dan zie je iedereen langzaam naar buiten strompelen, sommige net uit bed gerold in roze pyjama’s, andere met hun laptop onder hun arm maar allemaal chagrijnig omdat het brandalarm wéér is afgegaan. Het is wordt iets minder grappig als het brandalarm afgaat in het gebouw waar jij zit, het wordt vervelend als het meerdere keren op 1 dag gebeurt en het wordt gewoon uitermate kut als het 3 keer gebeurt om 6 uur in de ochtend, omdat iemand het nogal grappig vond om het brandalarm 3 keer express te laten afgaan.

M’n laatste berichtje was een tijdje geleden. Ondertussen ben ik al druk aan het huiswerken geslagen, vooral veel lezen. Gelukkig vind ik alles tot nu toe heel interessant, dus dat maakt het vele lezen makkelijker.
Ook hebben we, (Nim, Dagmar en ik) afgelopen week geklaagd over de keuken. De volgende dag kwam tegelijk 1 van de hoofden van de schoonmaak dienst langs om onze keuken te inspecteren. Zij legde uit dat het blok waarin wij wonen ook tijdens de zomer is bewoont, en daarom geen grondige schoonmaak heeft gehad. Maar we zijn er ook wel een beetje achter dat dat niet de enigste oorzaak is van onze vieze keuken, niet super frisse badkamer & toilet.. Tijdens onze eerste kitchen meeting een paar dagen geleden( kitchen meeting = bijeenkomst van alle roommates and RA om te bespreken wat er goed gaat in het schoon houden van het huis en wat eventuele problemen zijn), vertelde onze RA (residential assistant= een 2e/3e jaars student die de kitchen meetings organiseert) dat zij vorig jaar samen met Sharon (1 van onze roommates) gewoont had. Ze vertelde verhalen waar ik misselijk van werd, dus die bespaar ik jullie ;)
Dan hebben we nog de harige boyfriend van 1 van onze roommates, Gloria uit Cyprus, haar vriend heeft echt een bos met haar, en daar is niets mis mee zolang hij maar het douche putje haar-vrij maakt nadat hij gedoucht heeft, maar dat doet hij dus niet. Dus s’ochtends als ik het douche deurtje open maak wordt ik verwelkomt door een putje wat niet wilt doorspoelen omdat het te vol zit met zijn haren. Een paar dagen geleden heeft 1 van me roommates die plukken haar heel subtiel op het randje van de douchebak gelegd, in de hoop dat hij de hint zou snappen, maar helaas…
Vandaag hebben we een brief ontvangen met het bericht dat onze gang inderdaad onhygiënisch is, en dat we binnenkort de deep cleaning krijgen. Ik kan niet wachten!!
Maar genoeg geklaagd! Had ik al verteld dat onze gang nu officieel een meisjes gang is? Afgelopen week is een meisje, Melissa, ingetrokken. Wel een aardig meisje, daar zijn we wel blij mee:)

Vorige week vrijdag (26 sep) had ik samen met Nim een echte movie night. We waren eerst naar de Asda gegaan, ice cream (natuurlijk met chocolade smaak!) and chips gehaald en daarna een drama film gekeken. Of soort van gekeken, we waren meer aan het kletsen, maar wat ik van de film gezien had was het een erg goede film.
In het weekend hebben Dagmar en ik Paul leren koken. Hij was die woensdag daarvoor al terug gekomen, omdat hij nog het 1 en ander moest regelen hier in Wolverhampton. We hebben zaterdag lasagne gemaakt en de zondag salade en aardappeltjes. Het was heel gezellig en Paul was erg blij met zijn kooklessen. Zo blij dat hij ons gisteren een foto had gestuurd van zijn salade die hij had gemaakt.
Vanaf gistermiddag (donderdag) is officieel ons weekend begonnen. We zijn eerst met een deel van de klas wat wezen drinken in de Starbucks and daarna zijn Dagmar en ik samen nog even de stad in gegaan. En hebben we s’avonds gegeten bij Goose, een restaurant, was erg geslaagd! Na het uiteten zijn we naar huis gegaan en een paar vodka-cola’s achterover geslagen. Daarna kwam een klasgenootje langs; Helina, na wat in mijn kamer te hebben geklets besloten we naar Frouke tegaan om vanuit daar uit te gaan. Het was een erg gezellige nacht en het was ietsjes te laat geworden, maar aangezien we de dag erna vrij waren maakte het niet zo veel uit. Vandaag vrijdag, hebben we lekker uitgeslapen en rustig de was gedaan, wat weer hoog nodig was. Daarna hebben we samen met Frouke, Jolijn gekookt en hebben we de hele avond kletsend in de keuken doorgebracht. En nu vind ik het een mooie tijd om naar bed te gaan. Dus lieve mensen, tot gauw!
Kusjess Paulien

  • 05 Oktober 2008 - 09:30

    Loek:

    Wat heerlijk z'n studentenleven. Koken, zuipen, uitgaan, boodschappen doen, af en toe een boek lezen, kletsen aan de keukentafel, mensen kijken en uitslapen. Als de resultaten van de studie maar goed zijn heeft niemand hier problemen mee. Ik hoop dat de keuken na de deep cleaning ook een beetje "clean" blijft. Geniet verder van je studentenleven.

    Loek

  • 05 Oktober 2008 - 19:23

    Lianne:

    Heey Plienebien,

    Wat een leuk verhaal heb je er weer van weten te maken.
    Het klinkt allemaal nog steeds erg leuk en geslaagd wat je daar uitspookt!
    Geniet er van en hopelijk tot snel. (in oktober :D)
    Ik mis je namelijk wel erg :S
    Misschien kom ik je wel met de auto ophalen (als ik slaag voor mijn rij-examen)
    Veel plezier enz!!

    (L) you! XxxX (L) you!

  • 05 Oktober 2008 - 20:24

    "Mamsie":

    HEYYYYYYYY Partygirl!!!!

    Volgens mij, jouw smeuiige verhalen lezend, nog steeds een gezellige tijd daar en wordt alsmaar leuker.
    Hoop je soon een paar dagen weer "live" in Koog a/d Zaan te zien!!
    Alleen als het écht gaat hé .......!!

    Geniet en véél liefs, XXXXXXXXXXXX mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wolverhampton

Paulien

Studeren in Engeland. (International Degree in English and Education)

Actief sinds 31 Aug. 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 4975

Voorgaande reizen:

10 September 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: